KÖPVILLKOR

1.      Om SWEDISH BUDDHA

Företaget Sharpitude Consulting AB med säte i Göteborg (org nr: 559203-1974) driver verksamheten under företagsnamnen: Swedish Buddha, Rent-a-Buddha och Sharpify.

All verksamhet följer erforderlig lag (konsumentköpslagen, konsumenttjänstlagen, distans och hemförsäljningslagen, e-handelslagen och GDPR).

Företagets postadress är:

SWEDISH BUDDHA

Talattagatan 10

426 76 Västra Frölunda

Sverige

Tel: 010-641 1121

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@swedishbuddha.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

2.     Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

I bekräftelsen finner du alla uppgifter om tjänster/produkter och pris.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@swedishbuddha.se.

 

3.     Leverans

Våra normala leveranstider är 8 dagar för böcker.

OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kontakt@swedishbuddha.se.

 

4.    Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms och anges i totalsumma. För böcker är moms 6%, övriga produkter 25%.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

5.     Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.


Du kan avboka ditt retreat upp till fyra veckor innan startdatum och får då 80% återbetalning. Därefter kan inte din plats avbokas men du får överlåta eller sälja din plats.


Om du blir sjuk innan retreatet och inte kan närvara så blir din betalning innestående och ger dig kredit på Rent-a-Buddha-samtal som du kan använda inom 6 månader från det att retreatet skulle ha ägt rum. På så sätt får du inre utveckling även om du missade retreatet.


5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på kontakt@swedishbuddha.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

       Adress för retur
       SWEDISH BUDDHA

       Talattagatan 10

42676 Västra Frölunda

 

Observera att returhanteringen och ev återbetalning kan ta upp till 30 dagar.

 

5.2  Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

 

6.     Reklamation och klagomål

Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1   Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till kontakt@swedishbuddha.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

7.     Ansvarsbegränsning

 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

 

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

8.     Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

9.     Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 

10.   Minderåriga

Är du under 18 år, behöver du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning hos oss.

 

11.    Personuppgifter

Genom att handla hos Swedish Buddha accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller sprider aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Sharpitude Consulting AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt, vid de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden, för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Under möten sker som regel ljudupptagning genom Zoom. Vi tar upp detta material för att kunna erbjuda ett bibliotek för att du ska kunna återuppleva ett möte och för användare som missade mötet eller enbart vill lyssna. Den lagliga grunden vi använder oss av för att uppta ljud från möten är Swedish Buddha’s berättigade intresse. Om du inte vill förekomma på ljudupptagning vill vi att du tar kontakt med oss. Även om det är ok med dig att vara med på ljudupptagning så kan du ändå be att få bli borttagen från ljudupptagningar som du förekommer på efteråt. Kontakta oss då på kontakt@swedishbuddha.se.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

 

11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

 

11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

 

11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

11.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish, kort och faktura.

 

11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL
och Postnord.

 

11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

 

11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

 

11.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

 

11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en
rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

 

11.8 Ansvarig för dataskydd
Sharpitude Consulting AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svenskutvecklad websida baserad på WordPress och WooCommerce.

 

12.   Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

13.   Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.